تلاش جهادگران برای تامین معیشت مردم ، استمرار حماسه دوران دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش شبانه روزی برای تامین معیشت مردم از اقدامات موثر جهادگران کشاورزی است که استمرار حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد افزود: برگزاری چنین نکوداشتی، انتقال میراث ارزشی به نسل های آینده است که باید سعی کنیم تلاش شهیدان، ایثارگران و رزمندگان که سبب به وجود آمدن این میراث ارزشمند شده را به نسل های آینده منتقل کنیم و برای آنها الگوسازی شود.
وی گفت: قدردانی از جهادگران باید هر ساله انجام شود، این خود، تجلیل از ارزش ها است که باید از کرامت و صداقت آنها قدردانی کنیم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: برگزاری چنین مراسمی ارائه راه برای دیگران است که در جهاد سازندگی و دفاع مقدس حضور داشتند.
حجت الاسلام تقوی گفت: ما معتقدیم فرهنگ بشری مدیون چهره ها، شخصیت ها و فداکاری این عزیزان بوده است که با تلاش و اخلاص توانستند چنین فداکاری و شجاعتی را به وجود آورند.
وی افزود: همه میراث بشری که در اختیار ماست دستاورد انسان های برجسته و فداکاری بوده که توانستند تحولات اجتماعی را به وجود آورند و تمدن را نیز همین انسان ها ساختند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این تمدن ها نتیجه اندیشمندی انسان هایی است که در شرایط خاص جامعه، فداکاری کردند و همه میراث بشری متعلق به آنهاست، چیزی نیست که به سادگی از آن بگذریم.
حجت الاسلام تقوی گفت: آنها خودشان متحول شده اند و تحول نیز ایجاد کرده اند این انسان ها با این دستاوردها متعلق به همه بشر تا روز قیامت هستند و قرآن هم می گوید آنها را فراموش نکنید.
وی افزود: فلسفه نکوداشت جهادگران این است که از میراث گذشته بزرگان تاریخ که مربوط به همین انسانهاست قدردانی کنیم.
تقوی تصریح کرد :همه خدماتی که هم اکنون به جوانان ارائه می شود به دلیل تلاش افرادی است که الان مسن هستند کسانی که می گویند پیرزدایی کنید جوانان دچار غرور نشوند.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.