مدیریت سایت

مدیریت سایت

کانون سنگرسازان بی سنگر

نشانی: تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمان، شماره 258

تلفن: 66501495-66506908(021)

پست الکترونیک: info@sangarsazan.ir

آدرس وب سایت: http://www.medianegar.ir

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای، حمایت خود از عملیات غرور آفرین وعده صادق را اعلام کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای از همه هموطنان خواست تا در انتخابات 11 اسفند حضور حداکثری داشته باشند.

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آحاد ملت را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

همزمان با عید سعید مبعث و دهه مبارک فجر و نیز روز «انقلاب اسلامی؛ قرآن کریم، پیامبر مهربانی، ایثار و شهادت» اطلاعات سجلی شهدای سنگرساز بی سنگر در بستر فضای مجازی منتشر شد.

اولین دوره تخصصی آموزشی روایتگری جهاد سازندگی در دفاع مقدس کانون سنگرسازان بی سنگر با نام دوره شهید ناجیان (فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) در تاریخ دهم الی چهاردهم بهمن ماه 1402 در شهر مقدس قم، با رویکرد «جهاد تبیین» و «جهاد تبیین جهاد سازندگی» برگزار و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ربّانی نماینده معزّز ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاتمه یافت.
برگزاری این دوره، پس از تشکیل ستاد راهیان نور کانون سنگرسازان بی سنگر و حسب بررسی ها و مطالعات میدانی گذشته در خصوص خلاء ها و کاستی های اساسی در زمینه تقویت کمی وکیفی راویان و روایت جهاد در عملیات راهیان نور کشور، از طریق تعیین شورای طراحی و برنامه ریزی دوره در دستور کار این ستاد قرار گرفت.
اولین دوره تخصصی روایتگری جهاد سازندگی در دفاع مقدس با دعوت از اساتید برجسته ای چون: مهندس هدایت الله نواب، مهندس سید هاشم بنی‌هاشمی، محمد علی حیدری دلگرم، حجت السلام وکیل پور، دکتر محمدعلی شم‌آبادی،  محمد موحدخواه، دکتر روح اله ایزدخواه، مهندس فضل اله وکیلی فرد، مهندس محمدعلی شریفیان، دکتر محمد امین رئوف، محمود توبا، دکتر حجت ترشیزی، علی مشایخی، حجت الاسلام مختاری، حجت الاسلام کیانی و حجت الاسلام دکتر نادم در سه بخش زیر برگزار شد:
دوره آموزشی 30 ساعته جوانان،
دوره آموزشی 16 ساعته پیشکسوتان (شامل پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس اعم از جهادی و غیر جهادی)، و دوره کارگاهی 24 ساعته «روایت پردازی» (ویژه استاد راویان و راویان پیشکسوت منتخب جهاد).
در این دوره علاوه بر دروسی چون: جایگاه روایت در جهاد تبیین (جنگ روایت ها)، روایت دفاع مقدس (گنج جنگ)، راهیان نور (فناوری استخراج گنج جنگ) و مبانی، اصول و سبک های روایتگری، دروس تخصصی زیر در زمینه تبیین و روایت جهاد سازندگی در چارچوب سرفصل ها و منابع از پیش طراحی شده مورد تدریس و مباحثه قرار گرفت:
تاریخچه و ماهیت جهاد سازندگی، ساختار و سازمان جهاد در جنگ، پ.م.ج.ج و پشتیبانی، پ.م.ج.ج و مهندسی رزمی، پ.م.ج.ج و شهدای شاخص، پ.م.ج.ج و ابتکارات و فعالیت های شاخص، پ.م.ج.ج و مراکز تحقیقات مهندسی، مخاطب شناسی و گونه شناسی روایت های جهاد و جهاد امروز و جهاد سازندگی گام دوم.
برگزاری جلسات مباحثه و محافل خاطره و گفتگو میان جوانان و پیشکسوتان، در کنار پخش مستند جوانمرگ و همچنین معرفی و اهدای منابع مطالعاتی مورد نیاز برای راویان جهاد، از دیگر برنامه های این اردوی آموزشی بود.
این اولین باری است که کانون سنگرسازان بی سنگر رأساً و با هماهنگی و اطلاع ستاد مرکزی راهیان نور کشور و قرارگاه راهیان نور جهاد در وزارت جهاد کشاورزی، پس از سال ها برگزار نشدن دوره های آموزشی حضوری در این زمینه، اقدام به برگزاری دوره آموزشی روایتگری جهاد نموده که مورد استقبال بالای علاقمندان به جهاد و روایتگری راهیان نور قرار گرفت.
در این دوره، در مجموع بیش از 60 نفر از بین ثبت نام کنندگان، پس از ارزیابی و مصاحبه اولیه شرکت کردند که از میان آنها، برای افراد واجد شرایط، گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد و جهت روایتگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

چهارمین جلسه حضوری کانون های منطقه ۳کشوری ۲۶ دیماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات جهادگر شهید محمد تقی شرعي سازمان جهاد کشاورزی استان قم با حضور دکتر سعادت معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم و حجت الاسلام خا‌ک،  نماینده ولی فقیه در جهاد قم، مهندس محمد صدوری مدیر عامل کانون مرکز و هیئت همراه، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره استان مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، قم، نجف آباد، کاشان واران وبیدگل برگزار شد.

هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد.

کانون سنگرسازان بی سنگر با بهره گیری از دانش و تجربیات راویان و پیشکسوتان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد اقدام به برگزاری «دوره آموزشی تخصصی روایت گری جهاد سازندگی در دفاع مقدس»، با نام دوره فرمانده شهید حسین ناجیان، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ بهمن ماه در شهر مقدس قم می نماید.
علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۲۵ دی ماه نسبت به ثبت نام اولیه در این دوره اقدام کنند.
لازم به ذکر است پذیرفته شدگان این دوره در قالب اردوهای راهیان نور سال جاری اعزام خواهند شد تا شرح مجاهدت های جهادگران جهاد سازندگی را در سال های دفاع مقدس برای جوانان این مرز و بوم روایت کنند.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به پوستر اطلاع رسانی دوره مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۹۴۰۱۹۸۲۵ در پیام‌رسان ایتا یا بله تماس و یا از طریق پیوند https://survey.porsline.ir/s/8QDYKgjc اقدام نمایند.

در پی حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه، کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای خواستار برخورد جدی با آمران و عاملان این حوادث گردید. متن این بیانیه بدین شرح است.

صبح روز ۳شنبه پنجم دیماه ۱۴۰۲  جلسه شورای هماهنگی سه کانون جهاد سازندگی با حضور اعضا و همچنین حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به میزبانی کانون سنگرسازان بی سنگر برگزار شد.

در این جلسه پیرامون برخی برنامه ها و طرح های کانون ها در موضوع تبیین جهاد سازندگی و فرهنگ و مدیریت جهادی بحث و گفتگو، و بر اهمیت و ضرورت تقویت و حمایت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تاکید شد.

صفحه1 از29

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.