محمد فروزنده: با خودباوری و اعتمادی که رهبر انقلاب به جوانان داشت توانستیم به پیروزی برسیم.

محمد فروزنده در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی با تاکید بر اینکه در دوره جنگ تحمیلی شجاعت، صداقت، یکپارچگی و همدلی بر جامعه حاکم بود، اظهار کرد: در ابتدا نمی‌توانستیم نتایج جنگ را پیش‌بینی کنیم اما با خودباوری و اعتمادی که رهبر انقلاب به جوانان داشت توانستیم به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: این اعتماد و خودباوری موجب شد علاوه بر حفظ دستاوردهای انقلاب، آن را توسعه دهیم و تبدیل به الگویی در جهان برای سایر کشورها شویم.

فروزنده با تاکید بر اینکه آغاز جنگ، ادامه و پایان آن مورد سوال جوانان امروز است، افزود: در همان زمان نیز این سوالات مطرح بود که چرا جنگ را آغاز، ادامه و پایان دادیم. پاسخ این سوالات در نتایجی بود که جنگ تحمیلی برای کشور ما به همراه داشت که این نتایج اکنون می‌تواند برای پیروزی در جنگ اقتصادی که درگیر آن شده‌ایم نیز به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: تحریم‌هایی که ما اکنون درگیر آن هستیم، شرایط بسیار سخت‌تری نسبت به جنگ برای ما ایجاد کرده است و فشار اقتصادی آن بر مردم بسیار بیشتر از زمان جنگ تحمیلی است.

فروزنده علت افزایش فشار اقتصادی امروز را نسبت به دوران جنگ را اینگونه تشریح کرد: در دوران جنگ، اقتصاد از شرایط جنگی پشتیبانی می‌کرد اما امروز اقتصاد خود دچار شرایط جنگی شده است.

وی با اشاره به اعتماد رهبر انقلاب به رزمندگان و ارتش به رغم درخواست برخی برای انحلال این نهاد نظامی افزود: به رغم اینکه برخی به دنبال انحلال ارتش بودند، امام اعتقاد ویژه‌ای به ارتش داشت و نتیجه این اعتماد تربیت فرماندهان بزرگی مانند صیاد شیرازی بود.

فروزنده ادامه داد: اعتماد امام به رزمندگان جوان دستاوردهای بزرگی مانند آزادی خرمشهر را رقم زد که یکی از تاکتیکی‌ترین پیروزی‌ها در جهان به شمار می‌رود.

مشاور رئیس جمهور یکی از نیازهای امروز کشور را افزایش اعتماد بین مسئولین و مردم دانست و گفت: اگر اعتماد مدیران به جوانان نبود موفقیت‌های بزرگ بعد از جنگ نیز اتفاق نمی‌افتاد و ما شاهد به ثمر رسیدن پروژه‌های بزرگی مثل طرح 550 هزار متری خوزستان نبودیم.

فروزنده با تاکید بر اینکه با همه مشکلات، وضعیت اقتصادی امروز کشور نسبت به آن زمان در شرایط بهتری قرار دارد، اظهار کرد: در آن زمان دولت میرحسین موسوی برای تامین نیازهای جبهه جنگ با فشار بسیار زیادی روبه‌رو بود. به طور مثال برای احداث پل بعثت مجبور به تامین هزاران لوله فلزی بود که با سختی آن را تامین و برای پیشبرد پیروزی جنگ به جبهه ارسال کرد.

وی ادامه داد: مدیران ما باید با الگو قرار دادن شرایط آن زمان ریسک‌پذیر باشند و دست به کارهایی بزنند که هرچند در آنها امکان اشتباه وجود دارد، نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

فروزنده با یادآوری اینکه امروز در فروش نفت مجبور به اعتماد به کسانی هستیم که قبل از این آقای زنگنه آنها را به وزارت نفت راه نمی‌داد، اظهار کرد: بنابراین شاید همه تصمیمات در شرایط کنونی مانند جنگ مورد سوال قرار بگیرد اما باید با اعتماد به همدلی امکان ریسک‌پذیری برای مسئولان را فراهم کنیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از همکاران ما نیز مشکلات اقتصادی را از موانع خود برای پیشبرد اهداف عنوان می‌کنند، افزود: ما همواره به آنها پیشنهاد کرده‌ایم که به بورس بیشتر نزدیک شوند و از ظرفیت‌های آن برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی و ایجاد شفافیت استفاده کنند.

فروزنده در پایان سخنان خود به سوالات تعدادی از فرماندهان جهاد حاضر در این گردهمایی پاسخ داد.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.