مدیریت سایت

مدیریت سایت

کانون سنگرسازان بی سنگر

نشانی: تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمان، شماره 258

تلفن: 66501495-66506908(021)

پست الکترونیک: info@sangarsazan.ir

آدرس وب سایت: http://www.medianegar.ir

ناشر: نصوح
تعداد صفحه: 260
قطع: وزيري
نوع جلد: شومیز
تاریخ نشر: 93/04/30
نوبت چاپ: 1
محل نشر: اصفهان
شمارگان: 1000
رده دیویی: 630.955
زبان کتاب: فارسي

معرفی کوتاه:
کتاب حاضر، روایتی داستانی از خاطرات «عباس نورائی» از جهاد سازندگی است. مؤلف سعی کرده خاطراتی را که ارتباط بیشتری با جهاد سازندگی دارند، در این کتاب جمع‌آوری کند. «درس سید احمد»، «دریای بابلسر»، «شروع کار با برنامه‌ای عقلایی»، «اولین عکسی که از امام خمینی دیدم»، «مهندس قلابی»، «سرودهای دسته‌جمعی»، «حدیث خان گزیده‌ها»، «شبی در جزیره بس دلبر» و «معنی دیگر پیام» عنوان‌های موضوعی برخی از این خاطرات هستند. در خاطره «نماز جماعت» می‌خوانیم: «برای اقامه نماز اول وقت به‌صورت جماعت، سازمان‌دهی خاصی شده بود، اما برای زمانی که روحانی حضور نداشت، یکی از افراد مورد وفاق که قرائت حمد و سوره او را «آیت‌الله بختیاری» تأیید کرده بود، نماز را برگزار می‌کرد. تنها جایی که احساس می‌شد شرم و تعارف وجود ندارد، نماز جماعت جهاد گران بود».

 

منبع: خانه کتاب

پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند. مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. 

 نود و یکمین شماره نشریه سنگرسازان بی سنگر «ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» منتشر شد

مهندس یدالله شمایلی فرمانده قرارگاه کربلای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس نیز در سخنانی به بیان رشادت ها و ایثارگری ها و ابتکارات سنگرسازان بی سنگر نیروهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد پرداخت و از طراحی و نصب پل خیبر، جاده سیدالشهدا(ع)، پل بعثت، پل خضر و ... به عنوان ابتکارات سنگرسازان بی سنگر اشاره کرد. 

 پل روگذر جاده اراک - فراهان به نام شهید جهادگر اسدالله هاشمی نامگذاری می شود.

 اولین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر استان مرکزی در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در 19 دی ماه 1397 در فراهان برگزار می گردد.

دانلود نشریه سنگرسازان بی سنگر - شماره 84

آنچه در این شماره نشریه می خوانید:

اینجا صحبت از عشق است و عشق (آخرین پیام امام(ره) به مناسبت هفته دفاع مقدس 2
از همه مهم‏تر مسئله فرهنگ (رهنمودهای مقام معظم رهبری) 3
کبوتر حرم باشیم، نه کبوتر ... 4
یادی از جهادگر شهید محمد طرحچی 6
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 11
پنجاه سال عبادت 19
تیپ المهدی(عج) کمر صدام را شکست 20
زنان و ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ جهاد 24
یادی از سنگرسازان بی‏سنگر 26
سیزدهمین یادواره 3300 شهید و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی 27
2 روز با سنگرسازان بی‏سنگر 27
سخنرانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی 31
سخنرانی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران 34
بیست و ششمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد 36
سخنرانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی 36
سخنرانی مدیر عامل شرکت جهاد نصر 37
سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام 38
مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده هیئت امنای کانون سنگرسازان بی‏سنگر 41
گزارشی از فعالیت‏های قبل از برگزاری مجمع 41
درصد حضور کانون استان‏های و شهرستان ویژه در مجمع 42
گزارش عملکرد هیئت مدیره کانون در دوره پنجم توسط مدیر عامل کانون مرکز 43
گزارش نتایج انتخابات هیئت مدیره دوره ششم 45
آشنایی با صندوق قرض الحسنه کانون سنگرسازان بی‏سنگر 48
اخبار کانون مرکز 51
اخبار کانون و ادارات امور ایثارگران استان‏ها 52

دانلود نشریه سنگرسازان بی سنگر - شماره 84

دانلود نشریه سنگرسازان بی سنگر - شماره 84

آنچه در نشریه سنگرسازان بی سنگر شماره 84 می خوانید عبارت است از: 

درس هایی از نهج البلاغه 4
پنجاه سال عبادت 6
عجیب و عجیب تر 6
عدل الهی 7
سنگرسازان بی‏سنگر و بی‏ادعا 8
مثبت بیندیشیم 13
حکمت بندگی 13
تیپ المهدی(عج) کمر صدام را شکست(2) 14

یک مستند عاشقانه 18
خاکریز عصایی 29
کمیته آب؛ ماموریت باد 40
راننده بلدوزری که به آسمان پرواز کرد! 42
مردی که ساخت و سوخت 44
مرد با صلابت جهاد 47

در مدیریت جهادی جایی برای حب و بغض جناحی، باندبازی و رفیق بازی نیست
هدف جهاد سازندگی، خدمت به مردم بود
طرح 550 هزار هکتاری 5/1 برابر محیط زمین نیاز به زهکشی زیرزمینی دارد
استفاده از توان ایثارگران برای کارآفرینی از اهداف طرح تکاک است
947 نفر از فرزندان شهدا کدشناسه استخدام دریافت کرده اند
انشاءالله امسال در هور یادمان تحویل خواهیم گرفت
گزارش فعالیت‏های کانون سنگرسازان بی‏سنگر ارائه شد
گزارشی از پیگیری مصوبات پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی کانون استان‏ها و شهرستان‏های ویژه
عناوین اقدامات انجام شده توسط کانون سنگرسازان بی‏سنگر در سال 93
با یک دکمه می شود کت درست کرد!
امیدواریم طرح تاسیس بانک سازندگی به نتیجه برسد
بحث تاریخ جنگ بحث زحمات و مدیریت امام(ره) است
جمع بندی شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی‏سنگر استان‏ها و شهرستان‏های ویژه

کاروان زیارتی مشهد مقدس و شهر مقدس قم (کانون کرمان)
بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد (سازمان جهاد کشاورزی همدان)
حجت الاسلام رحمت قائمی دارفانی را وداع گفت (کانون گیلان)
جلسه هم اندیشی جهادگران (کانون مرکز)
بزرگداشت یاد شهدا (اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی)
بزرگداشت شهدای مهندس دوران دفاع مقدس (کانون گیلان)
دیدار با خانواده شهدای سنگرساز بی‏سنگر (اداره ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان)
گزارش عملکرد 9 ماهه سال 1393 (کانون زنجان)
جمله معروف سنگرسازان بی‏سنگر شایسته جهادگران است (کانون کرمانشاه)
روایت ایثارگری‏های سنگرسازان بی‏سنگر (کانون ایلام)

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان (اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی قزوین)
ضرورت ایجاد تعاونی‏های چندمنظوره و طرح‏های حمایتی ... (کانون خراسان جنوبی)
تدوین کتاب یادنامه 54 شهید سنگرساز بی‏سنگر (کانون چهارمحال و بختیاری)
جمع آوری و اسکن 3000 قطعه عکس سنگرسازان بی‏سنگر (کانون اصفهان)
جلسات یادبود شهیدان و دیدار با خانواده شهدا (کانون کاشان)
عملکرد کانون آذربایجان شرقی تشریح شد (کانون آذربایجان شرقی)
همکاری کانون سنگرسازان بی‏سنگر ایلام و صدا و سیمای ایلام در ساخت مستند سنگرسازان بی‏سنگر
گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد (کانون کهگیلویه و بویراحمد)
بزرگداشت مقام شهدا و جانبازان در برنامه دیدار با ایثارگران (اداره امور ایثارگران قزوین)

 دانلود نشریه سنگرسازان بی سنگر - شماره 84

شهید «سیدمرتضی آویـنی» در 21 شهریور سال 1326 در شهرری متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدة هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. او از کودکی با هنر اُنس داشت؛ شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد. تحصیلات دانشگاهی را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که با طبع هنری‌اش سازگار بود، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی،رشتة معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت:

«حقیر دارای فوق‌لیسانس معماری از دانشکدة هنرهای زیبا هستم، اما کاری را که اکنون انجام می‌دهم نباید به تحصیلاتم مربوط دانست. حقیر هرچه آموخته‌ام از خارج دانشگاه است. بنده با یقین کامل می‌گویم که تخصص حقیقی، در سایة تعهد اسلامی به دست می‌آید و لاغیر. قبل از انقلاب بنده فیلم نمی‌ساختم اگرچه با سینما آشنایی داشتم. اشتغال اساسی حقیر قبل از انقلاب در ادبیات بوده است. با شروع انقلاب، تمام نوشته‌های خویش را - اعم از تراوشات فلسفی، داستان‌های کوتاه، اشعار و... -در چند گونی ریختم و سوزاندم و تصمیم گرفتم که دیگر چیزی که حدیث نفس باشد ننویسم و دیگر از خودم سخنی به میان نیاورم. سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد؛ و خدا را شکر، بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آن چه که انسان می‌نویسد همیشه تراوشات درونی خود اوست. همة هنرها این‌چنین هستند؛ کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند، آنگاه این خداست که در آثار او جلوه‌گر می‌شود. حقیر چنین ادعایی ندارم ولی سعی‌ام بر این بوده است.»

شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه دربارة غائلة گنبد (مجموعة شش روز در ترکمن‌صحرا)، سیل خوزستان و ظلم خوانین (مجموعة مستند خان‌گَزیده‌ها) آغاز کرد:

«با شروع کار جهاد سازندگی در سال 58 به روستاها رفتیم که برای خدا بیل بزنیم. بعدها ضرورت‌های موجود، رفته‌رفته ما را به فیلم‌سازی کشاند. ما از ابتدا در گروه جهاد نیت‌مان این بود که نسبت به همة وقایعی که برای انقلاب اسلامی و نظام پیش می‌آید عکس‌العمل نشان دهیم. مثلاً سیل خوزستان که واقع شد، با همان گروهی که بعدها مجموعة حقیقت را ساختیم به خوزستان رفتیم و یک گزارش مفصل تهیه کردیم. آن گزارش در واقع جزو اولین کارهای‌مان در گروه جهاد بود. بعد غائلة خسرو و ناصر قشقایی پیش آمد و مابه فیروزآباد، آباده و دیگر مناطق درگیری رفتیم. وقتی فیروز‌آباد در محاصره بود، با مشکلات زیاد از خط محاصره گذشتیم و خودمان را به فیروزآباد رساندیم. در واقع اولین صحنه‌های جنگ را ما در آنجا، در جنگ با خوانین [فیلم] گرفتیم.»

گروه جهاد، اولین گروهی بود که بلافاصله بعد از شروع جنگ به جبهه رفت. دو تن از اعضای گروه در همان روزهای اول جنگ، در قصرشیرین اسیر شدند و نفر سوم در حالی که تیر به شانه‌اش خورده بود از حلقة محاصره گریخت. بار دیگر گروه تشکل یافت و در روزهای محاصرة خرمشهر، برای تهیة فیلم وارد این شهر شد:

«وقتی به خرمشهر رسیدیم هنوز خونین‌شهر نشده بود؛ شهر هنوز سرپا بود، اگرچه احساس نمی‌شد که این حالت زیاد پردوام باشد، و زیاد هم دوام نیاورد. ما به تهران بازگشتیم و شبانه‌روز پای میز موویلا (تدوین فیلم) کار کردیم تا اولین فیلم مستند جنگی دربارة خرمشهر از تلویزیون پخش شد؛ مستند فتح خون.مجموعة یازده‌قسمتی حقیقت، کار بعدی گروه محسوب می‌شد که یکی از هدف‌های آن ترسیم علل سقوط خرمشهر بود.یک هفته‌ای نگذشته بود که خرمشهر سقوط کرد و ما در جستجوی حقیقت ماجرا به آبادان رفتیم که سخت در محاصره بود و تولید مجموعة حقیقت این‌گونه آغاز شد.»

کار گروه جهاد در جبهه‌ها ادامه یافت و با شروع عملیات والفجر 8، شکل کاملاً منسجم و به هم پیوسته‌ای پیدا کرد. آغاز تهیة مجموعة زیبا و ماندگار «روایت فتح» که بعد از این عملیات تا پایان جنگ به طور منظم از تلویزیون پخش می‌شد، به همان ایام بازمی‌گردد. شهید آوینی دربارة انگیزة گروه جهاد در ساختن این مجموعه که نزدیک به هفتاد برنامه است، چنین می‌گوید:

«انگیزش درونی هنرمندانی که در واحد تلویزیونی جهاد سازندگی جمع آمده بودند، آن‌ها را به جبهه‌های دفاع مقدس می‌کشاند. اولین شهیدی که دادیم،علی طالبی بود که در عملیات طریق‌القدس به شهادت رسید، و آخرین‌شان مهدی فلاحت‌پور است که همین امسال (1371) در لبنان شهید شد. و خب؛ دیگر چیزی برای گفتن نمانده است، جز آن که ما خسته نشده‌ایم و اگر باز جنگی پیش بیاید که پای انقلاب اسلامی در میان باشد، حاضریم. می‌دانید! زنده‌ترین روزهای زندگی یک مَرد، آن روزهایی است که در مبارزه می‌گذراند و زندگی، در تقابل با مرگ است که خودش را نشان می‌دهد.»

در اواخر سال 1370 «مؤسسة فرهنگی روایت فتح» به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد تا به کار فیلم‌سازی مستند و سینمایی دربارة دفاع مقدس بپردازد، و تهیة مجموعة روایت فتحرا که پس از پذیرش قطعنامة 598 رها شده بود ادامه دهد. شهید آوینی و گروه فیلم‌برداران روایت فتح، سفر به مناطق جنگی را از سر گرفتند و طی مدتی کمتر از یک سال، کار تهیة شش برنامه از مجموعة ده‌قسمتی «شهری در آسمان» را به پایان رساندند ومقدمات تهیة مجموعه‌های دیگری را دربارة آبادان، سوسنگرد، هویزه و فکه تدارک دیدند. شهری در آسمان که به واقعة محاصره، سقوط و بازپس‌گیری خرمشهر می‌پرداخت، در ماه‌های آخر حیات زمینی شهید آوینی از تلویزیون پخش شد، اما برنامة وی برای تکمیل این مجموعه و ساختن مجموعه‌های دیگر، با شهادتش در روز جمعه بیستم فروردین 1372 در قتلگاه فکه، ناتمام ماند.

شهید آوینی فعالیت‌های مطبوعاتی خود را در اواخر سال 62 و هم‌زمان با مشارکت در جبهه‌ها و تهیة فیلم‌های مستند دربارة جنگ، با نگارش مقالاتی در ماهنامة اعتصام، ارگان انجمن اسلامی آغاز کرد. این مقالات طیف وسیعی از موضوعات سیاسی، حکمی، اعتقادی و عبادی را در بر می‌گرفت. او طی یک مجموعه مقاله دربارة مبانی حاکمیت سیاسی در اسلام، آرا و اندیشه‌های رایج در مورد دموکراسی، رأی اکثریت، آزادی عقیده و برابری و مساوات را در مقایسه با تفکر سیاسی مأخوذ از وحی و نهج‌البلاغه و آرای سیاسی حضرت امام(ره)، مورد تجزیه و تحلیل و نقد قرار داد. مقالاتی نیز در تبیین حکومت اسلامی و ولایت فقیه در ربط و نسبت با حکومت الهی حضرت رسول(ص) در مدینه و خلافت امیرمؤمنان(ع) نوشت.

هم‌چنین اتصال انقلاب اسلامی با نهضت انبیاءـ علیهم‌السلام ـ و جایگاه آن با جنگ‌های صدر اسلام و قیام عاشوا، و وجوه تمایز آن از جنگ‌هایی که به‌خصوص در قرون اخیر واقع شده‌اند، و نیز برکات ظاهری و غیبی جنگ و ویژگی رزم‌آوران و بسیجیان، در زمرة مطالبی بود که از این شهید بزرگور در اعتصام منتشر شد.

ایشان در مضامین اعتقادی و عبادی نیز تحقیق و تفکر می‌کرد و حاصل کار خویش را به صورت مقالاتی چون «اشک، چشمة تکامل»، «تحقیقی در معنای صلوات» و «حج، تمثیل سلوک جمعی بشر» به چاپ سپرد. در کنار نگارش این قبیل مقالات، مجموعة مقالاتی نیز با عنوان کلی «تحقیقی مکتبی در باب توسعه و مبانی تمدن غرب» برای ماهنامة«جهاد»، ارگان جهاد سازندگی نوشت. «بهشت زمینی»، «میمون برهنه!»، «تمدن اسراف و تبذیر»، «دیکتاتوری اقتصاد»، «از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی»، «نظام آموزش و آرمان توسعه‌یافتگی» و«ترقی یا تکامل؟»،از جملة مقالات شهید آوینی در آن ماهنامه است. (این مقالات بعد از شهادت او با عنوان «توسه و مبانی تمدن غرب» به چاپ رسید.)

این دوره از کار نویسندگی شهید آوینی تا سال 65 ادامه یافت. مقارن با همین سال‌ها،ایشان علاوه برکارگردانی و مونتاژ مجموعة«روایت فتح»، نگارش متن آن را نیز برعهده داشت که بعدها در قالب کتابی با عنوان «گنجینة آسمانی» منتشر شد. او در ماه محرم سال 66 نگارش کتاب «فتح خون» (روایت محرم) را آغاز کرد و نٌه فصل از فصول ده‌گانه‌ی آن را نوشت، اما در حالی که کار تحقیق در مورد وقایع روز عاشورا و شهادت بنی‌هاشم را انجام داده و نگارش فصل آخر را آغاز کرده بود، به دلایلی کار را ناتمام گذاشت.

او در سال 67 یک ترم در مجتمع دانشگاهی هنر تدریس کرد، ولی چون مفاد مورد نظرش برای تدریس، با طرح دانشگاه هم‌خوانی نداشت از ادامة تدریس صرف‌نظر کرد. مجموعة مباحثی که برای تدریس فراهم نموده بود، با بسط، شرح و تفسیر بیشتر در مقاله‌ای بلندبا نام «تأملاتی در ماهیت سینما» که در فصلنامة«فارابی» به چاپ رسید، و بعد در مقالاتی با عناوین «جذابی در سینما»، «آیینة جادو» و«قاب تصویر و زبان سینما» که از فروردین سال 68 در ماهنامة هنری «سوره» منتشر شد، تفصیل پیدا کرد. مجموعة این مقالات در کتاب «آیینة جادو» که جلد اول از مجموعة مقالات و نقدهای سینمایی اوست، جمع‌آوری و به چاپ سپرده شد.

سال‌های 68 تا 72 دوران اوج فعالیت مطبوعاتی شهید آوینی است. آثار او در طی این دوره نیز موضوعات بسیار متنوعی را شامل می‌شود. هرچند آشنایی با سینما در طول مدتی بیش از 10 سال، مستندسازی و تجارب او در زمینة کارگردانی مستند و به‌خصوص مونتاژ باعث شد که قبل از هرچیز به سینما بپردازد، ولی این مسئله موجب بی‌اعتنایی او نسبت به سایر هنرها نشد. او در کنار تألیف مقالات تئوریک دربارةماهیت سینما و نقد سینمای ایران و جهان، مقالات متعددی در مورد حقیقت هنر، هنر و عرفان، هنر جدید اعم از رمان، نقاشی، گرافیک و تئاتر، هنر دینی و سنتی، هنر انقلاب و... تألیف کرد که در ماهنامة«سوره» به چاپ رسید. طی همین دوران در خصوص مبانی سیاسی و اعتقادی نظام اسلامی و ولایت فقیه، فرهنگ انقلاب در مواجهه با فرهنگ واحد جهانی و تهاجم فرهنگی غرب، غرب‌زدگی و روشنفکری، تجدد و تحجر و موضوعات دیگر، تفکر و تحقیق کرد و مقالاتی منتشر نمود.

مجموعة آثار شهید آوینی در این دوره، هم از حیث کمیت، هم از جهت تنوع موضوعات و هم از نظر عمق معنا، اصالت تفکر و شیوایی بیان، اعجاب‌آور است. در حالی که سرچشمة اصلی تفکر او به قرآن، نهج‌البلاغه، کلمات معصومین علیهم‌السلام و آثار و گفتار حضرت امام(ره) برمی‌گشت،اما با تفکر فلسفی غرب و آراء و نظریات متفکران غربی نیز آشنایی داشت و با یقینی برآمده از نور حکمت، آن‌ها را نقد و بررسی می‌کرد. او شناخت مبانی فلسفی و سیر تاریخی فرهنگ و تمدن جدید را، از لوازم مقابله با تهاجم فرهنگی می‌دانست چرا که این شناخت، زمینةخروج از عالم غربی و غرب‌زدة کنونی را فراهم می‌کند و به بسط و گسترش فرهنگ و تفکر الهی مدد می‌رساند. او بر این باور بود که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی چون امام خمینی(ره)، بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده که آن را «عصر توبة بشریت» می‌نامید. عصری که به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور «دولت پایدار حق» منتهی خواهد شد.

(این مطالب از «سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی» و هم‌چنین «کتاب ره‌یـافتگان»، منتشرشده توسط ادارة کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اقتباس گردیده است.)

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.