بیانیه تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)، شهیدان والامقام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‏ای(مدظله العالی) به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد سازندگی

بسمه تعالی
بیانیه تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)، شهیدان والامقام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‏ای(مدظله العالی) به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد سازندگی و بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی


41 سال پیش با صدور فرمانی از پیر و مقتدای عزیزمان با شعار «همه با هم جهاد سازندگی» به مصداق «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» گرد هم آمدیم و نهادی را با فعالیت های جهادگرانه در زمینه های فرهنگی، عمرانی، کشاورزی با نگاه به محرومیت زدایی از چهره روستاها تاسیس کردیم که امام عزیزمان فرمود «آفرین بر شما که اینگونه به اسلام و انقلاب اسلامی آبرو دادید». در طول دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز در کنار سایر برادران عزیزمان چنان رشادت هایی از فرزندان جهادگر امام راحل سر زد تا لقب پر افتخار «سنگرسازان بی سنگر» را به ایشان اعطا نمود و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای فرمودند: «گرامي و بلند باد ياد جوانان عزيزي كه در پناه سنگر استوار عشق و ايمان ، در جبهه هاي هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند، و لقب پرافتخار سنگرسازان بي سنگر را بدست آوردند و جان شيرين و جواني زيبا را تقديم اسلام و مسلمين كردند».
پس از دوران دفاع مقدس وصیت پدرانه اماممان چراغ راهمان شد که «فرزندان عزیز جهادی‏ام، به تنها چیزی که فکر می کنید به استواری پایه های اسلام ناب محمدی(ص) باشد» و مسئولیت های بزرگی را بر عهده گرفتیم که پروژه های بزرگ عمرانی، سدسازی، بازسازی مناطق جنگ، خودکفایی در تولید گندم، دام، طیور و آبزیان بخشی از این مسئولیت هاست و خدا را شاکریم که «مدیریت جهادی» امروزه از موفق ترین شیوه های مدیریتی در سطح جامعه مطرح است.
ما فرزندان جهادی امام راحل، ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد سازندگی و عرض تبریک هفته جهاد کشاورزی، موکدا تصریح و تاکید داریم که:
1. بر عهدی که با امام عزیز و رهبری گرانقدر بسته ایم تا آخرین قطره خونمان هستیم و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی را که به برکت نثار خون عزیزانمان آبیاری نمودیم را نصب العین خود قرارداده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به دور از هرگونه مرزبندی سیاسی، جناحی، گروهی و غیرالهی تنها برای کسب رضای الهی گام برداریم و در راه ارتقای ایران اسلامی تلاش کنیم.
2. بیش از یک سال پیش دومین گام از انقلاب اسلامی با دستور مقام عظمای ولایت آغاز شد. در گام دوم انقلاب همچون اولین گام، در کنار سایر برادران و خواهران گرامی تلاش می کنیم با اتخاذ رویکردهای مدیریت جهادی برای توسعه متوازن و پایدار کشور، جهش تولید با حمایت از کالای ایرانی که وظیفه یکایک مردم این سرزمین است را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
3. در آخرین سال از قرن چهاردهم هجری شمسی، مقام معظم رهبری دستور جهش تولید را صادر فرمودند. ما جهادگران جهاد سازندگی تمام توان، تجربه و تخصص خود را به کار می گیریم تا با جهشی خیره کننده در امر تولید، قرن جدید که ان شاء الله آغاز جهش همه جانبه کشور عزیزمان است را جشن بگیریم.
4. تحریم های یکجانبه، ظالمانه استکبار جهانی که مصداق بارز «تروریسم اقتصادی» است را محکوم نموده و از ملت همیشه سرافراز ایران می خواهیم همچون گذشته در سایه ایمان الهی، یکدلی، انسجام و ایثار در کنار یکدیگر به مبارزه ادامه داده و به این آیه محکم قرآن کریم ایمان داریم که: «یاَاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»
5. تحولات بنیادی و مبارزه با فساد از خواسته های موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت شریف ایران است و اعلام می داریم در این راه در کنار تمامی ارکان نظام همچون گذشته پرانرژی حاضر خواهیم بود تا نگذاریم انقلابمان به دست نامردان و نامحرمان بیفتد. ان شاء الله
بر سفره رنگین آزادیمان نشسته ایم و نان استقلالمان را می خوریم. بگذار کرکسان عالم هر چه می خواهند بگویند.

ستاد برگزاری چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد سازندگی و هفته جهاد کشاورزی
کانون سنگرسازان بی سنگر
کانون بازنشستگان جهاد سازندگی
کانون جهادگران جهاد سازندگی

 

 

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.