لزوم مستندسازی فرهنگ و مدیریت جهاد در دوران دفاع مقدس و سازندگی

طلایی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم مستندسازی فرهنگ و مدیریت جهاد در دوران دفاع مقدس و سازندگی، گفت: در حوزه نرم افزاری اقدامات موثری صورت گرفته است که در این زمینه می‌توان به تهیه مستند خاک پاک اشاره کرد که در هفته دفاع مقدس از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. 

محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی  امروز (پنجشنبه 28 شهریور 1398) در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد گفت: امروز فرزندان حماسه آفرینان دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی، ​ با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و همت و مشارکت بهره برداران، در مسیر خوداتکایی کشور در تولید محصولات کشاورزی گام بر می‌دارند.
طلایی  با اشاره به این که اقدامات شما در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بسیار با ارزش بود و هر یک از آن‌ها به عنوان یک مستند بزرگ و با ارزش محسوب می‌شود، افزود: در همایش‌هایی که با محوریت فرهنگ جهادی و مدیریت جهادی برگزار می‌شود خدمات و رشادت‌ها و ابتکارات و اقدامات شما چه در پشتیبانی و مهندسی جنگ و چه در سازندگی مناطق محروم و روستاها، به عنوان یک الگوی جهادی مطرح است.
وی ادامه داد: حتی در دورانی که وظایف جهاد سازندگی به سایر ادارات و نهاد‌ها محول شد، همچنان در روستا‌ها از راه سازی و برق رسانی جهاد صحبت بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز نیز فرزندان شما حماسه آفرینان دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس شرح وظایف خود با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و همت و مشارکت بهره برداران، در مسیر خوداتکایی کشور در تولید محصولات کشاورزی گام بر می‌دارند و در این حوزه افتخار زیادی آفریده اند.
آقای طلایی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم مستندسازی فرهنگ و مدیریت جهاد در دوران دفاع مقدس و سازندگی، گفت: در حوزه نرم افزاری اقدامات موثری صورت گرفته است که در این زمینه می‌توان به تهیه مستند خاک پاک اشاره کرد که در هفته دفاع مقدس از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. این مستند مصاحبه‌هایی با پیشکسوتان است و در خصوص تجربیات دوران جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و محرومیت زدایی است.
وی اضافه کرد: سامانه سراج پروژه دیگری بود که امروز رونمایی شد و ابزاری برای پژوهش محققین در حوزه دفاع مقدس است.
آقای طلایی گفت: ذخیره سازی پرونده‌ها به صورت الکترونیکی نیز از اقدامات مهم دیگر اداره کل امور ایثارگران است که به منظور ماندگاری مستندات صورت پذیرفته است و همچنان ادامه دارد.

آخرین اصلاح در تاریخ 30/06/1398

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.