گزارش اهم فعالیت های کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان در سال 1397

نادر مقدم مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان اهم فعالیت های این کانون در سال 1397 را تشریح کرد.

به گزارش سایت سنگرسازان بی سنگر به نقل از کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان مهمترین سرفصل های فعالیت های این کانون که توسط نادر مقدم مدیر عامل این کانون تشریح شد به شرح ذیل است.

1 -عضوگيري ، تشکيل و تکميل پرونده اعضاي جدید و آخرین آمار اعضاي کانون استان زنجان

عضوگيري تشکیل و تکمیل پرونده اعضای جدید در کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان طی سال  97 ادامه داشته و بر اساس آخرین آمار عضویت، تعداد کل اعضای محترم کانون استان تا مورخ  29/12/97  ، 843  نفر مي باشد.

2- تمدید و صدور کارت عضويت با اعتبار 5 ساله به 72 نفر از اعضای کانون استان

3- برگزاری جلسات و نشست های کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان

  • جلسات هيات مديره در سال 1397

جلسات هيات مديره کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان با حضور اکثريت اعضا در محل قانوني کانون استان تشکيل گرديده است. اهم مصوبات این جلسات عبارتند از :

  • تصویب بررسی موضوع همترازی مسئولین و فرماندهان محترم ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان
  • تصویب موضوع دیدار از اعضای محترم کانون توسط هیات مدیره ، هیات امنا و مدیر عامل با اهدا هدایا
  • تمدید خدمات رفاهی و تفریحی کانون ( اعزام به مشهد مقدس ، خزر آباد ساری ،انزلی ، تهیه کارت استخر و ... ) با هماهنگی  این کانون و همچنین تصویب انعقاد قرارداد همکاری بین کانون و هتل آپارتمان سرای نور مشهد مقدس و یک واحد آپارتمانی ، یک سوئیت جهت اقامت اعضای محترم کانون در استان تهران
  • تصویب صورتهای مالی منتهی به 29/12/96
  • طرح و بررسی موضوع خرید سهام شرکت جهادنصر زنجان و تصویب نحوه ی خرید سهام توسط این کانون از متقاضیان فروش سهام مطابق بند 8 اساسنامه
  • طرح و تصویب گزارش عملکرد کانون استان در رابطه با موضوع واگذاری سهام موسسات سه گانه به مشمولان

و ...

  • شرکت در جلسات شورای هماهنگی استان ها در کانون مرکز

جلسات شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر مرکز در مورخ 28/4/97 و 2/12/97 به تعداد 2 جلسه برگزار گردید و مدیر عامل کانون استان ،در جلسات مذکور جهت هماهنگی امور و طرح نظرات و پیشنهادات کانون استان، شرکت نمودند.

4- برنامه ديدار

دیدار از اعضای محترم کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان در سال 1397 نیز مطابق برنامه ی دیدار همانند سال های گذشته ادامه داشته و به دیدار شوندگان کارت هدیه 2.000.000 ریالی اهدا گردید.

5- برنامه ریزی، سوژه یابی ، جمعبندی گزارش ها، عکاسی ، صفحه بندی، ،تهیه و تولید محتوا، ویرایش ، طراحی ، انتشار و ارسال خبرنامه کانون استان با نام گمنامان

کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان  در سال 97  خبرنامه شماره 18ویژه هفته دفاع مقدس را با تیتر (جاده سیدالشهداء، نشان شجاعت بر سینه سنگرسازان بی سنگر ) جهت  تبیین نقش گردان مهندسی 22 ذوالفقار  ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان در احداث جاده سیدالشهدا  را چاپ و براي اعضاي محترم کانون استان ، مسئولين استانی و کشوری و کانون‌های سراسر کشور ارسال نمود.

6- برگزاری مسابقه پیامکی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع تبیین نقش گردان مهندسی 22 ذوالفقار ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان در احداث جاده سیدالشهداء و اهدا کارت هدیه 5.000.000 ریالی به 5 نفر ازمیان 85 شرکت کننده که با ارسال پاسخ صحیح به قید قرعه انتخاب شدند.

7- برنامه ریزی جهت ارتقاء کمی و کیفی خبرنامه کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان حول محور اهداف کانون

8- جمع آوري اسناد ، آثار ، خاطرات و تصاوير سنگر سازان بي سنگر استان

این کانون در راستای تکمیل آرشیو خود اقدام به جمع آوری و اسکن اسناد ، آثار ، خاطرات و تصاویر از نیروهای ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان نموده است که طی سال 97 ،  75 عدد عکس از تصاوير سنگر سازان بي سنگر استان زنجان در دوران دفاع مقدس ، جمع آوري ، اسکن و آرشيو شد . همچنین اعضای محترم این کانون آثار و خاطرات خود را نیز جهت استفاده در سایت ، خبرنامه ، کانال و سایر برنامه ها به کانون استان ارائه نمودند.

9- ارسال پيام کوتاه

اطلاع رساني خدمات رفاهي، سالگرد شهادت شهدا ، مجالس ختم اعضا و افراد درجه يک خانواده آن عزيزان ، اطلاعیه ها  ،مطالب مناسبتي و  ... از جمله مواردي مي باشد که  طی سال 97جمعاً به تعداد 341/39  پيامک به اعضا ارسال شده است.

10- ادامه روند مصاحبه ، پیاده سازی و تایپ ،تاریخ شفاهی خاطرات همسنگران و زندگینامه سردار سرتیپ جهادگر شهید حاج کمال الدین جان نثار و پیاده سازی مصاحبه با آزادگان سرافراز سنگرساز بی سنگر ،آقایان حاج مرتضی مهدیخانی وحاج عزیز اله مولایی در خصوص خاطرات دوران اسارت ایشان

11- ادامه روند فعالیتی در صفحه مجازی، کانال اختصاصی کانون استان زنجان در با شماره 09218041737 جهت اطلاع رسانی ،تولید و ارائه محتوای مرتبط با اهداف کانون سنگرسازان بی سنگر استان به آدرس : me/sangarsazanzanjan

12-ایجاد صفحه مجازی در اینستاگرام به منظور اشتراک گذاری تصاویری از زحمات وصف ناپذیر جهادگران گمنام گردان مهندسی 22 ذوالفقار ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان به آدرس : s.b.s.zanjan

13- خدمات رفاهي

با پرداخت کمک هزینه از سوي کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان در سال 97 تعداد 30 خانواده به مشهد مقدس  اعزام گردیده اند و تعداد 90 عدد کارت استخر به اعضای محترم کانون تقدیم گردیده است .

14- شرکت در مجالس ترحیم اعضا و افراد درجه یک خانوادهای محترم آنان و چاپ آگهی ترحیم

15- ارتباط و همکاری با کانون استان ها و شهرستان های ویژه

16- همکاري و هماهنگي با اعضا ،محققان و پژوهندگان در راستاي تامين اطلاعات و نوشته ها جهت تدوين کتب ،مقالات و خاطرات در زمينه 8 سال دفاع مقدس و ستاد پشتيباني مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان زنجان

17- پرداخت تسهيلات

از ابتدای سال 91 تا سال 95 تعداد 1220 نفر از اعضا جمعاً به مبلغ 33 ميليارد و 10 ميليون  ريال  از کانون استان با معرفی به بانک کشاورزی وام خريد کالا دريافت نموده اند . در سال 96 این کانون جهت وصول مطالبات با بانک کشاورزی استان و همچنین با اعضای محترم کانون جهت پرداخت دیون ، همکاری نموده و مجموعاً  مبلغ3.750.000.00 ریال جهت 46  نفر از اعضای محترم کانون در قالب خرید کالا به بانک معرفی نمود.

با توجه به اینکه طی این سال ها وام معرفی شده از سوی کانون استان غالباً 18 درصد بوده و درصد وام اعطایی چندان مورد قبول نبود، از ابتدای سال 96 معرفی وام های قرض الحسنه و  بدون سود نیز در اولویت برنامه حمایت کانون قرار گرفت .لذا هماهنگی های لازم با بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شد و با افتتاح حساب در این بانک و واسپاری موجودی حساب این کانون نزد آن بانک ، معرفی اعضا جهت دریافت تسهیلات بدون سود آغاز گردید  . در طول سال 96 تعداد 17 نفر از اعضا جهت دریافت وام قرض الحسنه جمعاً به مبلغ 550.000.000 ریال به بانک معرفی شدند ، روند مذکور در سال 97 نیز ادامه پیدا کرد به طوری که در طول سال 97 تمامی وام های پرداختی کانون در غالب قرض الحسنه ، به تعداد 12 نفر جمعاً به مبلغ 550.000.000 ریال بوده است.  

 

18- طرح واگذاری سهام موسسات سه گانه

 کانون استان از ابتدای آغاز طرح در راستای سهامدار نمودن واجدین شرایط، تمام اهتمام خود را به کار بست، که نتیجه این فعالیت تکمیل اطلاعات و نواقص تعداد 493 پرونده از واجدین شرایط در طول سال های 95 و 96 همچنین تکمیل اطلاعات ، مستندات و پیگیری نواقص پرونده های 133 نفراز واجدین شرایط در طول سال 97  به طور کامل توسط این کانون و ارسال به شرکت تلاشگران اقتصاد پایدار می باشد.

 

19- پیگیری موضوع همترازی فرماندهان ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان

با برگزاری جلسات هماهنگی،  استخراج سوابق و پرونده  163 نفر از افرادی که سوابق جبهه آنان بالای یکسال بوده است ،4 نفر از آزادگان سرافراز جهاد و 15 نفر از افرادی که در طی هشت سال دفاع مقدس مسئولیت هایی در منطقه داشتند و در نهایت معرفی 12 نفر از واجدین شرایط همترازی به کمیسیون استان و پیگیری امر توسط نماینده این کانون در کمیسیون امور ایثارگران جناب آقای غلامرضا رمضانی  و حصول نتیجه به نحوی که با همترازی 2 نفر به عنوان فرمانده گردان و 10 نفر به عنوان فرمانده گروهان موافقت و مقرر گردیده حکم 10 نفر فرمانده گروهان توسط کمیسیون ایثارگران جهت امضاء حکم به ریاست سازمان و حکم 2 نفر فرمانده گردان به اداره امور ایثارگران مرکز ارسال گردد.  .

20- رسیدگی، کمک وهمیاری به برخی از مسائل و مشکلات اعضای محترم کانون و خانواده های عزیز ایشان

21- اهدای استند 120*90 ، تصویر سردار جهادگر شهید حاج کمال الدین جان نثار به ساختمان موسوم به نام آن شهید بزرگوار در  سپاه سقز

22- ارسال مراسلات به مراکز دولتی و غیر دولتی و افراد حقیقی و حقوقی

23- بررسی و تصویب صورت های مالی و تراز مالی  کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان توسط هیات مدیره و بازرس محترم کانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی استان زنجان

24- ترمیم و نصب برخی از فلکسی های محل قانونی کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان که با هدف ایجاد نمایشگاه دائمی بصری طراحی شده است  و همچنین طراحی ، چاپ و نصب فلکسی های جدید در برخی از محل های مشخص جهت حفظ یاد و ارزش های سنگرسازان بی سنگر استان زنجان

25- هماهنگی و همکاری مستمر و تنگاتنگ با ادارات و ارگان ها

  • سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

همکاری و هماهنگی مستمر بین این کانون ، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ، اداره امور ایثارگران ، کانون جهادگران و کانون بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی استان همچون سال های گذشته ادامه داشته است. همچنین با عزیمت حجت الاسلام والمسلمین تقوی ،نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به استان زنجان مدیر عامل  این کانون در مراسم استقبال از ایشان و دیدار از خانواده ی معظم شهید فخرالدین خلفی همراهی نموده ، در جلسه مشترک شرکت کرده و به بیان دیدگاه ها پرداخت . در پایان جلسه نیز لوح ویژه ی سنگرسازان بی سنگر استان زنجان به ایشان تقدیم گردید.

  • استانداری زنجان

همه ساله کانون استان در تمامی جلساتی که از سوی سازمان های مردم نهاد استانداری زنجان برگزار می گردد ، دعوت شده و مدیر عامل این کانون با تبیین فعالیت کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را جهت بهبود فرایند فعالیتی سازمان های مردم نهاد علی الخصوص در حوزه امور ایثارگران ارئه می نماید.

  • شهرداری استان زنجان

در طول سال 97 تعداد 2 جلسه از سوی امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان در خصوص دفاع مقدس برگزار گردیده است که مدیر عامل کانون استان در این جلسات شرکت نموده و در نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن فرهنگسرای زندگی شهرداری برگزار گردیده بود ، با  نمایش گذاشتن 18 شماره خبرنامه چاپ و منتشر شده این کانون  در جهت شناساندن  نقش گردان مهندسی 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگی استان زنجان در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن اهتمام ورزید.

  • پليس اطلاعات و امنيت استان زنجان
  • اداره کل امور مالياتي
  • صدا و سیمای مرکز زنجان
  • بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان زنجان
  • اداره ثبت شرکت ها و موسسات غير تجاري استان زنجان
  • موزه ی آثار شهدای استان زنجان
  • سپاه و بسیج استان

 

 

آخرین اصلاح در تاریخ 12/05/1398

اشتراک این مطلب

دانلود ضمیمه ها:
  • 97.pdf (133 دانلود ها)
نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.