مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر: اگر ماموریتی از طرف وزیر محترم جهاد کشاورزی به این مجموعه واگذار شود با تمام توان در خدمت نظام هستیم

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر در سی و چهارمین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون های سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه که با حضور مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: ما بعد از جنگ متاسفانه ساختار رزم نداشتیم، بنابراین برای حل مشکلات ایثارگران نیز تشکیلاتی نداشتیم، بنابراین نیروهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد به گونه ای فراموش شدند و به خصوص بعد از به تعبیر بنده انحلال جهاد سازندگی، این فراموشی دو چندان شد. برای برخی از وزراء و مسئولینی که به وزارت تاسیس شده جهاد کشاورزی آمدند، اصلا این موضوع قابل قبول نبود و نمی خواستند بپذیرند که وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حل مشکلات این ایثارگران وظیفه ای بر عهده دارد. واقعا یکی از مشکلات ما با بعضی از وزیران که از بیرون از بدنه جهاد وارد می شدند همین مسئله بود که امیدواریم با حضور آقای نیکبخت به عنوان فردی که از خانواده جهاد هستند، قدری از این مشکلات کاسته شود.

 محمد صدوری با اشاره به ساختار سازمان مردم نهاد بودن کانون سنگرسازان بی سنگر تصریح کرد: این مجموعه تاکنون با اتکاء به توان خود فعالیت های موثری داشته است ولی همگان به خوبی می دانند بدون داشتن امکانات کافی و لازم آن گونه که مدنظر مسئولین این کانون هست نمی توان خدمات رسانی کرد. سایر ارگان هایی که نیرو به جبهه ها اعزام کردند، سالیانه الحمدلله چندین هزار میلیارد ریال بودجه برای حمایت از ایثارگرانشان دارند، ولی جهاد با اعزام بیش از 540 هزار نفر به جبهه ها از داشتن این بودجه محروم است. کانون سنگرسازان بی سنگر به نیابت از وزارت جهاد کشاورزی با دست خالی در حال انجام خدمت است ولی مشخص است که این خدمات در اندازه شان سنگرسازان بی سنگر نیست.

وی با تصریح سوابق وزیر جهاد کشاورزی افزود: حال از وزیری که الحمدلله تمامی مراحل رشد و پویایی اش را در مجموعه جهاد گذرانده توقع داریم که در حد توان این معضل را مرتفع نماید. ما این اطمینان را به ایشان می دهیم، مجموعه ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد به عنوان یک عقبه مطمئن و امتحان داده، حامی ایشان هستند و اگر ماموریتی از طرف ایشان به این مجموعه واگذار شود با تمام توان در خدمت نظام هستیم.

صدوری در ادامه به ساختار کمیسیون مرکزی ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تا حدود 6 ماه پیش کمیسیون مرکزی تعطیل بود که به همت آقای دکتر محمدی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه این کمیسیون در حال حاضر فعال است ولی متاسفانه منابعی را در اختیار ندارد که برنامه های مرتبط با ایثارگران را اجرایی کند.

وی یادآوری کرد: بر اساس اساسنامه برخی از موسسات وزارت جهاد کشاورزی، بخشی از درآمد این موسسات بایستی برای ایثارگران هزینه شود، ولی سال هاست که این مهم اجرایی نشده است. از وزیر محترم جهاد کشاورزی می خواهیم و انتظار داریم این بند از اساسنامه موسسات را فعال کند.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر با تشریح قانون مصوب مجلس در مورد واگذاری شرکت های ایثارگری به ایثارگران افزود: واگذاری موسسات به طور کامل اجرایی نشده است. به عنوان مثال موسسه جهاد استقلال و شرکت سرمایه گذاری جهادنصر از موسساتی است که بایستی طبق قانون به ایثارگران واگذار می شد که متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده است. به عنوان درخواستی دیگر از وزیر محترم می خواهیم این موضوع را هم در دستور کار قرار دهند.

عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر نداشتن یک مرکز مشخص برای ارائه فعالیت های سنگرسازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از ارگان هایی که نسبت به اعزام نیرو به جبهه اقدام کردند از امکانات خوبی در شهرها و استان های کشور برخوردار هستند، اما در کل کشور، ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی هیچ پایگاه مشخصی ندارند. بیش از 20 سال قبل مکانی در اختیار کانون سنگرسازان بی سنگر قرار گرفت و حتی کلنگ ایجاد مرکز فرهنگی سنگرسازان بی سنگر توسط وزیر وقت به زمین زده شد، ولی بعد از گذشت تمام این سال ها، متاسفانه هیچ پیشرفتی نداشته است. عمده ترین دلیل آن هم این است که عزم جدی آن در وزارت جهاد کشاورزی وجود نداشته است.

عضو کمیسیون مرکزی ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به ایثارگران منبعد ملزم به ارائه کارت ایثار صادر شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح است، تاکید کرد: جهاد کشاورزی متاسفانه در این رابطه از همه مجموعه های مرتبط با این موضوع عقب تر هست و تقریبا هیچ اقدام منجر به نتیجه مشخصی نداشته است. انجام این کار مستلزم حمایت بودجه ای، معنوی و انسانی وزیر محترم جهاد کشاورزی از اداره کل امور ایثارگران است. امیدواریم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند. ما هم قبلا آمادگی خود را برای همراهی و همکاری با اداره کل امور ایثارگران برای انجام این کار اعلام کرده ایم. قبلا هم سابقه همکاری موفقی در این زمینه ها را داشته ایم که از جمله سهامدار کردن بیش از 40هزار نفر از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در شرکت تلاشگران اقتصاد پایدار است . در این ماموریت جدید هم آماده همکاری لازم هستیم.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.