احیاء مدیریت جهادی، یگانه راه تکرار توفیقات جهاد سازندگی

مسئول دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر، احیاء فرهنگ و مدیریت جهادی را مایه ارتقاء خودباوری، فداکاری و روحیه خدمتگزاری صادقانه و مردمی دانست و آن را لازمه آبادانی کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ همزمان با ۲۷ خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی، جواد کاظم فرحزادی با حضور در برنامه سلام خبرنگار صبح شنبه شبکه خبر، با گرامیداشت این روز، جهاد سازندگی را از جدی‌ترین دغدغه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی توصیف کرد و با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در این زمینه، گفت: حدود ۷۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام در پیامی که ۱۴ بار در آن واژه مردم تکرار شده است، امر بر انجام جهاد سازندگی برای ساختن خرابی‌ها کردند.

وی افزود: حضرت امام در این پیام با اشاره به اقشار مختلف مردم و خطاب قرار دادن آنها، بر لزوم مردمی بودن این حرکت تاکید کرده و می‌فرمایند: برای حل مشکلات، باید به مردم رجوع کنیم.

مسئول دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر با تاکید براینکه روز ۲۷ خرداد را باید بازخوانی کرد، افزود: لازمه خدمات رسانی صادقانه و جهادی به مردم، به ویژه به هموطنان بزرگوار روستائی و عشایر و آبادانی کشور، احیاء جهاد سازندگی در گام دوم انقلاب است.

کاظم فرحزادی با اشاره به مقدمه آشنایی خود با جهاد سازندگی در دوران دانشجویی و آگاهی از گوشه‌هایی از خدمات جهادگران گردان‌های مهندسی و ادوات در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: برای کسانی که تا حدودی با این مباحث آشنایی دارند، تردیدی وجود ندارد که توفیقات کشور در دوران دفاع مقدس مرهون رشادت و فداکاری سنگر سازان بی سنگری بود که گاه پیشاپیش خط مقدم نبرد، زیر آتش دشمن، به خاکریز زنی و سنگر سازی مشغول بودند و شهدای بزرگواری نیز، تقدیم وطن کردند.

وی افزود: انتشار کتاب رسم جهاد که اخیرا رونمایی شد و سایر آثاری که ابعاد مختلف فعالیت‌های جهاد را تبیین می‌کنند، در این همین مسیر و با هدف زنده نگه داشتن این حماسه‌ها و انتقال آن فرهنگ به نسل‌های جدید صورت گرفته است.

مسئول دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر، با انتقاد از حذف جهادسازندگی در سال‌های پس از دفاع مقدس، گفت: با ادغام اشتباهی که در سال ۷۹ رخ داد، جهاد سازندگی در ظاهر وجود خارجی ندارد، اما ضروری است که با استفاده از تجریبات آن دوره، به آن فرهنگ بازگردیم.

کاظم فرحزدادی با یادآوری تاکید حضرت امام و مقام معظم رهبری بر لزوم مردمی بودن حرکت جهادی و فعالیت تحت نظر کارشناسان خبره و متعهد، شکل گیری یک نهاد انقلابی برای هماهنگی، همافزایی و راهبری جهادگران را ضروری خواند و افزود: جبران خسارت‌ها و خرابی‌ها و توسعه و آبادانی کشور، به ویژه در مناطق روستائی و عشایری آنچنان گسترده، چند بعدی و گاه پیچیده است که ضرورت دارد نهادی انقلابی مسؤلیت آنرا بر عهده داشته باشد.

 

در صورت تمایل برای دیدن فیلم از اینجا استفاده نمایید.

 

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.