بیانیه کانون سنگرسازان بی سنگر به مناسبت چهل و چهارمین سالروز صدور فرمان جهاد سازندگی

همزمان با چهل و چهارمین سالگرد صدور فرمان تاسیس جهاد سازندگی توسط امام راحل، کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای آن را گرامی داشت. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 

بیانیه کانون سنگرسازان بی سنگر به مناسبت چهل و چهارمین سالروز صدور فرمان جهاد سازندگی

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف، عزیز و گرانقدر ایران اسلامی

سلام و درود بر شما که با انقلاب تان و همت و فداکاری تان، میهن خود را بر بال ملائکة الله نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید؛

به یاد دارید که 44 سال پیش در 27 خرداد 1358 رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پیامی حکم جهاد داد اما نه از نوع مرسوم آن. ایشان حکم جهاد مردمی داد برای سازندگی، نه برای تنها ساخت راه و آب و برق و بهداشت و کشاورزی و...، بلکه برای «ساخت ایران خودمان» و «نجات برادرهای خودمان».

اینک در چهل و چهارمین سالگرد تاسیس این نهاد مقدس ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل (ره) یادآور می شویم:

  1. اماما! ما همچنان طبق آخرین توصیه شما به فرزندان عزیز جهادی تان، معیار و ملاک جهادی بودن را اهتمام داشتن افراد و جریان ها به «استواری های پایه های اسلام ناب محمدی (ص) و عبور از صحنه های سخت سیاست نه شرقی، نه غربی و مبارزه با ملحدان و کافران و پول پرستان» می دانیم. و بر این اساس رویش های جوان جهادی که در اقصا نقاط کشور بحمدا... مشغول فعالیت و مبارزه در عرصه های مختلف هستند، مانند خود، و بلکه بهتر از خود دانسته و خود را متعهد به یاری و حمایت از آنان می دانیم.
  2. علیرغم تمامی مشکلات و موانعی که بر سر راه انقلاب و مردم فداکار و همیشه در صحنه ایران اسلامی قرار دارد، به آینده روشن این انقلاب و سرزمین کاملاً معتقد و امیدواریم. چنان که رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز همین «امیدآفرینی» را «ریشه ای ترین جهاد» عنوان می کنند.
  3. به مسئولان و کارگزاران محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه رده ها یادآور می شویم که «نعمت مردم» و «فرصت خدمت»، «به مردم» و «با مردم» را قدر بدانند؛ و بدانند که نسخه همان است که امام راحل فرمودند: «ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت»؛ و برای تحقق واقعی شعار «دولت مردمی» و توفیق در امر «مردمی سازی امور»، همان طور که امام راحل فرمودند: باید «برای مرحله ثانی که مرحله سازندگی است، ما دستمان را پیش ملت دراز کنیم».
  4. پیشکسوتان جهاد سازندگی، پدیده فراگیر گروه های جهادی را از مواهب الهی و ظرفیتی بالقوه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ان شاءالله تحقق تمدن نوین اسلامی می دانند؛ لکن همه ما اعم از کنشگران و گردانندگان میدانی و ستادی این جریان ارزشمند و پیشکسوتان صاحب تجربیات موفق و غیر موفق در جهاد مسئولیم که با سیاست گذاری و اقدام و هدایت صحیح مان، این ظرفیت بزرگ را در مسیر رشد روزافزون حداکثری قرار دهیم.

در پایان، یک بار دیگر با آرمان های مقدس انقلاب و امام راحل تجدید پیمان نموده و به محضر قائم آل محمد(ص)، حضرت ولیعصر(عج) سلام و درود می فرستیم و آرزومندیم که روزی با ظهور حضرتش، در رکاب سربازی شان به محضرشان عرض کنیم:   (سلام فرمانده...)

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.